fredag den 4. februar 2011

San Jose, Mal Pais og cross i junglen

Mandag ìg tirsdag gik dagene i San Jose med ingenting. Der er ikke meget at se i byen, udover trafik, en masse mennesker og os. Antallet af butikker er også begrænset, så onsdag morgen stod jeg op 04.15 for at tage bussen mod La Fortuna og Monteverde 06.15. Jeg ankom til busstationen cirka 05.30, men fordi at de offentlige busser hernede er meget utilregnelige, så jeg min bus køre lige da jeg kom.
Fordi jeg ikke gad at vente til 12.30, måtte jeg løbe hen til en anden busstation, hvor jeg vidste 3 andre fra mit hostel var, og tog med dem til Mal Pais.

Mal Pais er som et gemt paradis. Stranden er helt fantastisk, bølgerne er enorme og vejret er rigtig dejligt. Byen er rigtig lille og her er næsten ingen turister.

I dag har Ulrika, Jens og jeg lejet 3 crossere, og kørte en times tid gennem junglen for at komme til turistbyen Montezuma. Her såidte vi frokost på en restaurant med aber, noget der ligner et egern og et kæmpe firben af en slags. Herefter kørte vi op i bjergene hvor vi efter 15 min hiking så et kæmpe vandfald. Desværre er det ikke regnsæson hernede nu, så der var ikke så meget vand som der indimellem er. Alligevel var det nok til at der var andre turister end os, som også badede i vandet. Jens og jeg tog mod til os og sprang ud fra en klippe og ned i vandet.

I morgen går turen mod Samara.

Mange knus herfra

Forresten et stort tillykke til både Sara og Sabrina

2 kommentarer:

  1. .... Vi er slet ikke misundelige på alle dine oplevelser :)

    ... og slet ikke på vejret. I nat har der været storm med vindstyrke op til orkan.

    Pas nu godt på dig selv.
    knus

    SvarSlet
  2. Hej Pernille
    Ja .... det er ikke nemt med offentlige transport midler, men godt at du fandt et alternativ.
    Tænk at få lov til at se natur som ikke er overrendt af turister, dette må være helt fantastisk. Fortsat god tur.
    Kæmpeknus og kram Pia

    SvarSlet