mandag den 31. januar 2011

Isla Mujeres og et manglede fly

Fredag startede dagen med at min larer gav mig high-five i klassen fordi jeg var dygtig ;) Og sidst pa dagen tog hele klassen hen pa Ah Cacao for at sige farvel til halvdelen af eleverne pa holdet (inklusiv mig selv).  Jeg naede lige hjem inden min veninde Andrea ringede, og sagde at jeg skulle skynde mig hen pa skolen, fordi at "the bikini-lady was there". Hun havde taget mine mal dagen forinden og jeg har nu faet min egen special-syede bikini. Derefter tog jeg kort pa stranden (ca 15 min) inden jeg skulle have vokset mine ben og en times massage for 250 kr!!

Lordag gik dagen med at tage pa Isla Mujeres (kvinde o), som er en o cirka to timer fra Playa del Carmen. Vi skulle sejle fra Cancun omkring 9.30, men kom forst af sted kl 11.00, og ingen forstod vidst helt hvorfor. Pa vej derover havde vi mulighed for at snorkle, hvilket var virkelig fedt. Da vi kom hen til oen havde vi mulighed for at "svomme med hajer" (hvilket vil sige at fa taget et billede med en haj i et bur), dette fravalgte jeg dog alligevel. Pa stranden fik vi sa vores frokost hvorefter vi sejlede om pa den anden side af oen og havde en times tid til shopping mm. Oen var enormt flot og strandene lignede dem pa film, med palmer, helt blat vand og farvestralende huse.
Pa vej tilbage til Cancun var der mulighed for parasailing, men det var sa koldt at der ikke var mere end 6 der valgte dette.

Sondag var sa afrejsedag ... troede vi. Det viste sig sa da vi kom hen i lufthavnen at flyet havde afgang LORDAG i stedet for sondag. Der kunne vi sa sta lettere fortvivlet (jeg var isar glad, da jeg lige havde betalt 25 dollars for en ekstra overnatning lordag til sondag i min lejlighed), men heldigvis kom en servicemedarbejder fra lufthavnen og hjalp os. Han skaffede os billetter til 15.000 pesos (ca 7.500 danske) til San Jose via Panama mandag. Derudover fandt han et narliggende hotel til natten. Det viste sig sa at ordet "sericemedarbejder" har en lidt anden betydning end i DK, for nar forst de har modtaget deres penge i Mexico, er der ikke meget service tilbage.
Kl. 04.00 mexicansk tid matte jeg sa pa mit gebrokne engelsk prove at fa skaffet en taxa til lufthavnen, da vores bestilte (og betalte) chauffor aldrig dukkede op.
I lufthavnen ventede vi sa 1,5 time ved skranken fordi der var problemer med lufthavnens printer, sa vi kunne ikke fa printet vores boardingcards. Til sidst lykkedes det dog, og vi landede heldigvis i San Jose rettigdigt. Desvarre er den reservation jeg lavde sondag til et hostel i SJ gaet tabt pga manglede fremmode, men til alt held, havde de mange ledige sende. En lidt dyr oplevelse af slagsen.

Sa sidder nu nar centrum af SJ men en smule ondt i maven, stadig, og foler mig efterhanden en smule brugt.

Mange knus fra Pernille

2 kommentarer:

  1. Ps. frabeder mig dumme kommentarer, da jeg allerede foler mig lidt som et fjols!
    Og til Morten Alexis: Send flere penge ;)

    SvarSlet
  2. hej Pernille!
    Jeg har prøvet mange gange at skrive her på bloggen, nu prøver jeg igen, dejligt at høre fra dig om så du ind imellem har lidt bøvl med din rejse, det vigtigste er da at I kommer videre på din tur.
    Kærlig hilsen
    mormor

    SvarSlet