fredag den 25. marts 2011

Paraty og Iguassu

Tirsdag ankom vi som sagt til Paraty. Eftermiddagen brugte den engelske pige Anahita og jeg på at købe ind til aftensmad, som vi lavede sammen med en anden engelsk kvinde, Lindsey. Resten af aftenen gik med hygge, musik og at lære hinanden at kende. F.eks lærte vi at en ung fyr (Aidan) er helt vild med serien O.C. og at han havde en hård tid da Marrisas far blev skilt. Vi lærte også at Anahita er bange for fødder og at en af vores guider mødte sin kone på en af hans ture.

Onsdag tog vi med to andre Gap-grupper ud på en bådtur. Brasiliansk tidsoplevelse! Vi skulle starte kl 10.00, men den blev lidt over 11 før vi kom fra kajen. Derudover var det meningen at vi skulle have stor BBQ hele dagen, men maden kom omkring 15.30, turen skulle være slut senest kl 17, men vi var tilbage 18.45. Dog var bådruten fantastisk. Vi besøgte 4 forskellige strande, snorklede og Aimee og jeg var modige nok til at hoppe fra toppen af båden og ned (højdeskræk væk?). Øerne var fantastiske smukke, og præcis sådan et sted man har lyst til at have et sommerhus.

Torsdag var rejsedag. Kl 13.30 kørte vi de 5 timer det nu tager til Sao Paulo, hvor vi skulle med natbus til Foz Do Iguassu. Efter endnu 16 timer ankom vi endelig til vores hotel. Vi havde lige tid til at smide bagagen før vi kørte mod de 327 enorme vandfald.


Ingen beskrivelse er god nok til det vi så, så I må nøjes med de fantastiske billeder jeg har, når jeg engang kommer til en computer.

I morgen skal vi se den argentinske side af vandfaldene, som giver et nærmere kig, i modsætning til den brasilianske side, der har den panoramiske udsigt. Hvor jeg glæder mig.

Knus fra Pernille

2 kommentarer:

  1. Det er dælme langt væk, at skal have et sommerhus!
    Men det lyder til at du har nogle kanon naturoplevelser og får nogle internationale bekendskaber.
    Jeg troede aldrig jeg skulle sige dette, men jeg er næsten ved at savne dig.
    Jeg mangler sådan nogle at mobbe lidt!
    Claus

    SvarSlet
  2. Hej Pernille
    Jeg glæder mig mega meget til at skulle se billeder fra din fantastiske tur - men jeg glæder mig endnu mere til at se dig.
    Fortsat god tur.
    Kærlig hilsen
    Pia

    SvarSlet