tirsdag den 11. januar 2011

Hasta la vista de Dinamarca

Efter en to meget lange dage lordag og sondag med en interessant togtur og to flyveture kom vi endelig til Playa hvor vi blev indlogeret 02.00 mexicansk tid (09.00 dansk tid). Da vi ikke havde sovet mere end 4 timer var det meget svart at lare spansk mandag. Alle pa mit hold (som bestar af mig plus 5 andre) havde en smule kendskab til spansk, og da vores larer ikke snakker engelsk var det en kampe fordel for dem!
I gar eftermiddags tog Bill (Canadiern Alex og jeg deler lejlighed med) og jeg pa stranden for at modes med en masse andre fra skole. Vi nod solen, stranden og det 20 grader varme vand ;) Herefter tog vi alle hjem i bad, Bill og jeg fandt det enorme supermarked Mega, hvor vi handlede mad og vand. Herefter vakkede vi Alex (som havde sovet hele eftermiddagen) og tog til pre-drinks hos nogle fra skolen, men inden vi naede sa langt som til aftensmaden, tog jeg hjem for at sove. Jeg naede 11 timer, sa i dag har det varet rigtig fedt i skolen. Jeg har forstaet nasten alt hvad Elisabeth (lareren) har sagt og lavet samtlige grammatiske ovelser korrekt indtil videre. Kanon dag!!

Vores lejlighed er en 3-varelses hvor vi alle har adgang til ejet bad. Bill og Alex bor ovenpa og har hver deres balkon, mens jeg selv bor nedenunder med en terasse med direkte udgang til egen pool.

I weekender overvejer vi at se Mayaerne som skulle vare en kampe turistattraktion her i Mexico.

Buenos tardes

Pernille

Ps. billeder folger nar jeg finder ud af om jeg kan lagge dem ind.

4 kommentarer:

  1. Nu mangler du bare at finde et dansk tastatur og lære, at de ikke hedder "de Dinamarca".

    Mor snakkede om, at du ikke har fået kablet til at overføre billeder med. Jeg går ud fra, at du heller ikke har fået opladeren med så, eller hvordan forholder det sig? Er der andet, som skal sendes til Cuba?

    I øvrigt fantastisk med et supermarked der hedder "Mega".

    SvarSlet
  2. Hej Pernille.
    Det er dejligt at høre fra dig. Jeg glæder mig rigtig meget til at se nogle billeder. ....En god nats søvn er altid godt for humøret. Vi har også haft pool uden for døren men nu er den frossen
    Knus fra mor

    SvarSlet
  3. Hej Pernillebabe, glæder mig til at se mange billeder derfra..savner dig :) knus Tammy

    SvarSlet
  4. Hej Pernille
    Super godt at høre, du og åbenbart (næsten)alle dine ting er kommet godt til sydamerika. Jeg glæder mig til at læse mere om din tur.
    Kæmpe knus og kram
    Pia

    SvarSlet