torsdag den 13. januar 2011

Hej fra syden

Indtil videre er der ikke sket det store, vi skulle have varet ude at svomme med skildpadder i gar, men pga regn blev dette aflyst. Skolen arrangerer en masse udflugter, den naste bliver sondag morgen hvor vi skal til Coba hvor vi bl.a skal se spider-aber.

Vejret hernede er fantastisk, 25-30 grader (i dag dog en smule koldt, kun 22), sa vi gar alle rundt i shorts. I gar tilbragte jeg det meste af eftermiddagen og aftenen med en pige fra min klasse. Vi ovede spansk hele dagen, og faldt i snak med en masse mexicanere. Vi har begge varet de darligste i vores klasse, da ingen af os kunne et ord spansk - indtil i dag!! ;)

Turen herned var noget af en oplevelse, da vores tog til kbh som sagt var forsinet, sa vores pladsbilletter var ikke galdende i det nye tog vi kom over i. Vi matte derfor finde pladser blandt ´poblen´, men efter at have rykket rundt 3 gange fordi nogle havde reserveret de pladser vi havde taget, kom en fra personalet og sagde at der var plads pa business class.
Flyveturen til Madrid gik fint, men minimum turbulens, dog kastede den lille dreng op, der sad foran mig, og tilfaldigvis faldt hans troje ned pa mine fodder. Mums!
Da klokken var mange da vi endelig landede i Madrid besluttede vi os for at sove i lufthavnen, men da vi senere fik at vide at det matte vi ikke, blev vi nodsaget til indlogere os pa et hostel.

Flyveturen fra Madrid tog langere tid end beregnet pga turbulens, sa da vi endelig kom til Playa del Carmen var klokken 02.00 lokal tid (+7), sa med jetlag, mangel pa sovn, en ikke-engelsk talende larer var det meget svart at lare spansk den forste dag.

Skolen, og hele omradet er fyldt med folk fra Sweiz, sa alle snakker tysk eller engelsk hernede. Jeg er begyndt at dromme pa engelsk, og taler nasten ikke dansk hernede, sa skal virkelig koncentrere mig nar jeg "skyper".

Opdatering folger efter sondag.

Pernille

2 kommentarer:

  1. Hej Pernille.
    Det er dejligt at følge med i hvordan det går.
    klokken er nu 8.45 søndag morgen. Det er gråt,vårt og meget blæsende, så dine 22grader og overskyet er meget misundelsesværdig.
    Jeg skal hilse mange gange fra Signes forældre. De vil prøve at se om de kan finde din blogg.
    Jeg håber du får taget nogle gode billeder som vi ved lejlighed kan få lov at se.
    Kan du sige: "Min søster står på ski i Østrig" eller "min mor savner mig" på spansk :)
    Knus fra mor m.fl.

    SvarSlet
  2. Hej Pernille.
    ringer du på skype på tirsdag kl 20.15?
    knus

    SvarSlet